vineri, 18 aprilie 2008

The coins of Craiova

Caut eu ce caut şi dau peste un alt site aventuros al unei primării, de data aceasta Primăria Municipiului Craiova, un site aerisit, cu aer juvenil, al cărui cosmopolitism mă trimite cu gândul la Mark Amidon şi al său "limbajul este mijlocul prin care extragi o idee din capul meu şi o introduci într-al tău fără intervenţie chirurgicală." http://www.primariacraiova.ro/ ne întâmpină cu un salut în engleză din partea domnului primar Antonie Solomon, urmaş demn al lui Iorgu Cacaliceanu, Gheorghe I. Pessicu, Vasiliu Piki sau Petre Gigea.

Stau şi acum şi mă gândesc ce o fi vrut să zică domnul primar prin "number of people of a special nature", pentru că sunt tentat să introduc în peisaj câţiva illuminati, cel puţin luându-mă după numele celor de mai sus. Singurul pe care îl suspectez de extraterism este, evident, individul PIKI, nume de cod de sorginte klingoniană. Aceeaşi dilemă o mai retrăiesc şi la văzul numelui lui Michael the Brave, în celelalte locuri respectându-se numele românesc al acestuia Mihai Viteazul. Pentru echilibru lingvistic, cred că apelativul englezesc al acestuia ar trebui să fie Great Coin of Craiova, ca să evităm piginizarea limbii române.

Alte nume mari ce solomoneşte ar merita englezizate mai sunt: cântăreţii Fish Brothers, Adrian the WonderChild şi Maria Lip, domnitorii Mircea the Old Man şi Rareş the Beautiful, milionarul Nicu Claw, patronul de club The Little One, lista rămânând deschisă.

Un comentariu:

Zaza spunea...

Yeah. And the black one breathing slowly, oh well, 't was his father.